اجتماعیاخبار کوتاهافغانستان

رسانه ها شایعه پراگنی نکنند

 

 

وزارت دفاع به ویدیوی منتشر شده از زایمان یک زن در صحن شفاخانه سردار محمد داوود خان واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری رشد؛ دگروال عزیز٬ فردی که همسر وی در صحن شفاخانه ۴۰۰ بستر سردار محمد داوود خان ولادت کرد٬ می گوید به خاطر این قضیه از کسی شکایتی ندارد و هیچ کسی را در این مورد مقصر نمی داند.

چند روز قبل همسر دگروال عزیز در صحن شفاخانه سردار محمد داوود خان ولادت کرد و ویدیوی آن توسط یکی از رسانه های خصوصی به نشر رسید.

این موضوع در رسانه های اجتماعی نیز حرف و حدیث های زیادی را به دنبال داشت و سبب شد تا دگروال عزیز، شوهر این خانم٬ خواستار برگزاری نشست خبری در این مورد شود و به مردم بگوید که از هیچ فردی شکایت نداشته و در این قضیه نیز هیچ فردی مقصر نیست.

دگروال عزیز گفت: “از منصوبان وزارت دفاع می خواهم تا عامل اصلی پراکنده شدن این ویدیو و این شایعات را شناسایی کرده و او را مجازات کنند”.

همچنین تورن جنرال عبدالرزاق سیاوش٬ فرمانده صحیه ستر درستیز٬ از رسانه ای که این خبر را به نشر رسانیده گله کرد و گفت: “من اگر جای مدیر مسئول این رسانه بودم، این ویدیو را نشر نمی کردم و مسوولان این رسانه باید قبل از نشر هر خبر یا مطلبی در مورد آن تحقیقات کرده و اخباری را نشر نکنند که موجب شایعه پراکنی و اخبار نادرست در میان مردم شود”.

در همین حال، جگرن رابعه غرشی٬ متخصص داخله مؤظف در این شفاخانه نیز از سلامتی طفل و مادر وی اطمینان داده و گفت: مادر و نوزاد در وضعیت خوبی به سر می برند و هیچ مشکلی برای کسی پیش نیامده است.

وی افزود: وقت و زمان در پروسه ولادت دقیقا معیین نیست و کار به ثانیه ها وابسته است و اگر این طفل در چنین محلی به دنیا آمده٬ مطلب تازه ای نیست و چنین اتفاق هایی بسیار افتاده که برخی اطفال در موترها٬ خانه ها٬ در راه و حتی گاهی که مهلت نبوده و زمان یاری نکرده٬ حتی در سرک نیز به دنیا آمده است و به دنیا آمدن این طفل در این محل٬ چیزی عجیب و زیاد نادری نیست.

محمد عرشیا گوهری/کابل

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن