اجتماعیاخبار کوتاهچندرسانه ای

آیا می‌خواهید با کمردردی خداحافظی کنید؟

 

کمردردی یکی از مشکل‌های رایج در بسیاری از کشورهای جهان است که پیر و جوان از آن در امان نیست. این بیماری دیرینه سبب می‌شود که انسان‌ها از زندگی خود آنچنانی که باید، لذت نمی‌برند.

متخصصان تخمین زده‌اند که ۸۰ درصد افراد کمردرد را تجربه می‌کنند و این بیماری نشانه‌های مختلفی دارد و تشخیص علت آن کمی پیچیده است، ولی با حفاظت ستون فقرات و تقویت ماهیچه‌ها، فشار و درد کمر و ستون فقرات را می‌توان کاهش داد.

در این مطلب ما به شما چند راهکار ساده را برای خداحافظی با کمردردی پیشنهاد می‌کنیم.

اول – مهم‌ترین و نخستین روش برای جلوگیری از کمردرد، اجتناب از نشستن طولانی مدت است. به گفته‌ی متخصصان، حداکثر زمان نشستن ۴۵ دقیقه است و پس از آن باید برای مدت کوتاهی رفع خستگی کنیم و قدم بزنیم.

در هنگام نشستن باید سر، گردن و ستون فقرات در یک خط و مستقیم قرار داشته باشد و همیشه یک چوکی راحت برای نشستن انتخاب کنیم.

دوم – هنگام خواب قراردادن بالشت زیر زانو بسیار مفید است و سبب کم شدن فشار و درد در ستون فقرات می‌شود.

سوم – باید به گونه‌ی منظم ورزش کنیم، به ویژه تمرین‌هایی که ناحیه‌ی مرکزی بدن، چون شکم، کمر و عضله‌های ستون فقرات را تقویت می‌کند.

چهارم – با خوردن خوراکی‌ها و قراردادن پوست بدن در معرض آفتاب، ویتامین ‌دی و کلسیم بگیریم تا استخوان‌های بدن قوی شود.

شیر، حبوبات، ماهی و روغن آن، تخم مرغ، آب مالته، سمارق، انواع پنیر و جگر گوساله مهم‌ترین منبع‌های ویتامین دی و کلسیم است.

پنجم – همیشه تلاش کنید که بوت مناسب بپوشید تا میزان فشار واردشده روی کمر کاهش یابد. کری بوت نباید بلند تر از ۳۰ سانتی متر باشد.

ششم – هنگام ایستادن و راه رفتن باید راست ایستاده شویم سر، گردن و ستوان فقرات باید در یک خط مستقیم قرار بگیرد.

هفتم – وزن خود را همیشه کم نگهدارید، به ویژه تلاش کنید که ناحیه‌ی مرکزی بدن زیاد چربی و وزن نداشته باشد.

هشتم – سیگرت کشیدن را ترک کنید، زیرا نیکوتین موجود در آن و سایر دخانیات سبب کاهش جریان خون در ناحیه‌ی دیسک در ستون فقرات و منجر به خشک شدن، پارگی یا ترکیدگی آن می‌شود.

هشتم – بسیاری از کمر دردها ناشی از بلند کردن اجناس سنگین وزن است که از این کار باید خودداری کنیم.

نهم – از پوشیدن پتلون‌های تنگ خودداری کنید، زیرا سبب کاهش جریان خون و افزایش فشار روی کمر و ستون فقرات می‌شود.

با رعایت این نکته‌ها می‌توانید که دردکمرتان را کاهش بدهید و اگر به این مشکل دچار نیستید، با رعایت توصیه‌های صحی یادشده، هرگز به دیسک کمر یا کمردردی مبتلا نخواهید شد.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن