اخبار کوتاهجهانچندرسانه ای

برج ایفل چگونه ساخته و چرا ایفل نامگذاری شد؟

 

 

هنگامی که نام فرانسه و به ویژه پاریس شنیده می‌شود، تصویر ایجاد شده در ذهن ما از برج ایفل است. این برج که به عنوان نماد فرانسه شناخته می‌شود و یکی از عجیبه‌ها و منظره‌های زیبای دنیا است، در میدان شان دو مارس (Champ de Mars) پاریس نزدیک به رود سن قرار گرفته است و در میان بناهای جهان بیشترین بازدید کننده را دارد.

به معلومات ویب‌سایت بزنس اندسایدر، ایفل در سال ۱۸۸۹ ساخته شد و پس از آن تا ۴۱ سال بلندترین ساختمان ساخته‌ شده‌ی بشر بود. این برج که باشندگان پاریس به آن “بانوی آهنی” نیز می‌گویند، در بیست و پنجم حوت امسال ۱۲۸ ساله می‌شود.

نام این برج گرفته شده از نام مهندس آن گوستاو ایفل است. این شخص در ساخت مجسمه‌ی آزادی امریکا نیز همکاری داشت و در این عکس که در سال ۱۸۸۹ گرفته شده ، آقای ایفل روی پله‌ها ایستاده است.

طرح ساخت برج ایفل در ماه جنوری سال ۱۸۸۹ آغاز شد و مهندسان آن تخمین کرده بودند که ۱۸ هزار و سی و هشت قطعه آهن کم کربن (نوعی عنصر غیرفلز) و ۲.۵ میلیون میخ پرچ (میخ یا میله‌ی فلزی باریک که تیزی سر آن را کوبیده و پهن کرده باشند) برای این پروژه لازم است.

حدود ۳۰۰ کارگر برای ساخت این بنا استخدام شده بودند و در مدت ساخت این برج تنها یک کارگر در جریان کار جان خود را از دست داد.

این برج ۳۰۰ متری به خاطر پایه‌های بکار رفته در ساختش، توانایی مقاومت در برابر بادهای شدید را دارد.

کار ساخت برج ایفل در دو سال تکمیل شد و در نمایشگاه جهانی “۱۸۸۹ Exposition Universelle of” همزمان با صدمین سالگرد انقلاب فرانسه، این برج افتتاح شد.

پس از افتتاح برج ایفل، بازدیدگنندگان برای دیدن این ساختمان بزرگ فلزی به پاریس می‌آمدند که این برج یک منبع خوب درآمد برای فرانسه محسوب می‌شود.

این برج دارای پنج لِفت (بالا بر) است که بازدید کنندگان را به بالای برج می‌برد. از نوک این برج می‌‌توان تا ۶۸ کیلومتر فاصله را از هر طرف آن دید.

همه ساله بیش از هفت میلیون گردشگر از این برج دیدن می‌کنند و پس از گذشت ۱۲۸ سال برج ایفل از ماندگار ترین نماهای فرانسه است.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن