جهان

بزرگترین بحران داخلی در اسرائیل/ نتانیاهو اقدامات امنیتی را تشدید نمود

رسانه‌های بین‌المللی گزارش داده‌اند هزاران اسراییلی با وجود تشدید نگرانی‌های امنیتی یک بار دیگر علیه اقدامات نخست‌وزیر این کشور مبنی بر اعمال تغییرات در سیستم قضایی این کشور تظاهرات کرده و این طرح را تهدیدی برای دموکراسی اسراییل دانسته اند.
رویترز گزارش داد هزاران اسراییلی روز شنبه، هشتم مارچ در اعتراض به سیاست‌های نخست وزیر این کشور به جاده‌های تل آویو ریختند.
طبق گزارش رویترز در این تظاهرات ۱۴۵ هزار نفر شرکت کردند و ده‌ها تظاهر‌کننده از جمله نیروهای ذخیره ارتش، رهبران تجار، اعضای صنعت فناوری اسراییل و دانشجویان دانشگاه نیز آنان را همراهی می‌کردند.
آخرین مورد از سلسله اعتراضات علیه طرح دولت بنیامین نتانیاهو که ماه گذشته در مواجهه با موجی از اعتصابات و تظاهرات گسترده متوقف شد، در حالی صورت می گیرد که اسرائیل با افزایش شدید تنش‌ها در چندین جبهه در ماه مبارک رمضان مواجه است.
این در حالی است که پس از حملات شبانه پلیس به نمازگزاران در مسجد الاقصی در اورشیلم این کشور با رگبار موشک و حملات اسرائیل به غزه و جنوب لبنان مواجه شده است.
گفتنی است نتانیاهو نیروهای ذخیره پلیس مرزی را بسیج کرده و به ارتش دستور داده است تا مواضع امنیتی را برای جلوگیری از مشکلات احتمالی، در میان درخواست‌های سازمان ملل، اتحادیه اروپا و ایالات متحده برای آرامش، تقویت کند.
پس از طرح نتانیاهو بر تغییر سیستم قضایی این کشور برزگترین بحران داخلی در اسراییل شکل گرفته و به نظر می‌رسد دولت بنیامین نتانیاهو عاجر از مهار این بحران است.

برچسب ها
نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن