اجتماعی

رییس معارف ولایت زابل به سارنوالی معرفی شد

رییس معارف ولایت زابل به اتهام فساد اداری و استفادۀ سوء از وظیفه به دادستانی معرفی شده‌است.

به گزارش رشد، منابع در ولایت زابل می‌گویند پس پس از آن که رییس جمهور به وزارت معارف دستور بررسی را داده و هیئتی به منظور تحقیق تعیین شد، رییس معارف زابل به دادستانی معرفی گردیده‌است.

دو عضو هیئت تعیین‌شده به ولایت زابل رفته و در مورد فساد در این ولایت بررسی کرده‌اند که در نتیجه رحیم الله لودین رییس معارف زابل و شماری از مامورین وظیفه‌شان به تعلیق در آورده شده‌است.

رییس دادستانی استیناف ولایت زابل معرفی‌شدن رییس معارف این ولایت از سوی اعضای هیئت به دادستانی را تایید می‌کند اما از دادن جزئیات بیش‌تر خودداری می‌کند.

چندی پیش مردم ولایت زابل شکایت کردند که معاش‌های معلمان در این ولایت به مخالفان مسلح می‌دهند و آنان جنگ‌افزار می‌خرند.

ولایت زابل در جنوب افغانستان از جمله ولایت‌هایی‌ست که در بسیاری از بخش‌های آن به دلیل ناامنی تا هنوز مردم به مکتب و آموزش دست‌رسی ندارند.

این در حالی‌ست که چندی پیش از فساد گسترده در نظام معارف و این‌که وزیر معارف پیشین در این مورد بی‌توجهی کرده سخن گفته شده بود.

به تازه‌گی مدارکی به رسانه‌ها درز کرد که نشان می‌دهد صدها مکتب و آموزگار خیالی در چارچوب وزارت معارف وجود دارد بسیاری از مکتب‌ها در کشور نیز در سال‌های گذشته بسته بوده ولی بودجۀ آن پرداخته شده‌است.

در این میان یکی از آموزگارانی که در جنوب افغانستان پسرش حملۀ انتحاری انجام داده و خودش حضور نداشته نیز دیده شده که معاشش پرداخته شده‌است.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن