اجتماعیاخبار کوتاهاقتصادی

چرا هزاران بست خالی در ادارات دولتی اعلام نشده است؟

 

در حالی که یک میلیون و ۸۰۰ هزار فرد واجد شرایط کار در افغانستان بیکار هستند، هزاران جایگاه در اداره‌های دولتی توسط حکومت وحدت ملی اعلام نشده است.

ده‌ها هزار پُست دولتی ماه‌ها است که خالی هستند و تلاشی برای گماشتن افرادی در این سِمَت‌ها صورت نمی‌گیرد.

گفته می‌شود که ۵۰ هزار پُست در اداره‌های دولتی خالی هستند اما حکومت وحدت ملی افغانستان به دلایل نامعلوم، این پُست ها را تاکنون اعلام نکرده است.

به گزارش رشد، علی افتخاری سخنگوی وزارت کار و امور اجتماعی می گوید: این وزارت برای تعیین تعداد پُست‌های خالی در اداره‌های دولتی بارها تلاش کرده اما نهادهای دیگر با این وزارت همکاری نکرده‌اند.

وی افزود: تعداد اعضای خانواده‌های افغان به طور متوسط هفت و نیم نفر است و اگر پُست‌های خالی ۱۰ هزار یا بیشتر باشد، یک نفر از اعضای هر خانواده صاحب شغل می‌شود.

«غلام حسین فخری» سرپرست اداره مبارزه با فساد، گفته است که وجود بست های خالی در اداره‌های دولتی باعث می‌شود که جوانان بیکار در روند استخدام، وادار به انجام انواع فساد اداری مانند رشوه می‌شوند.

براساس آمارهای ارائه شده از سوی وزارت کار و امور اجتماعی، بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار فرد واجد شرایط کار در این کشور بیکار هستند.

این در حالی است که از زمان روی کار آمدن حکومت وحدت ملی در افغانستان برخی ولایتها، ولسوالی ها و برخی وزارت‌خانه‌ها مانند وزارت دفاع و ریاست امنیت ملی توسط سرپرست اداره می‌شوند.

 

نرخ اسعار خارجی نرخ اسعار خارجی در بدل پول افغانی
دکمه بازگشت به بالا
بستن